Javni zavod Bogenšperk

Kulturni dom Šmartno

Grad Bogenšperk

Kontakt

Pariška eleganca in sijaj, koncert klasične glasbe

OBJAVLJENO

16. 7. 2025

KATEGORIJE

Spoštovani ljubitelji glasbe,

vljudno vabljeni na večer čudovite baročne glasbe v torek, 19. avgusta 2025 ob 19.30 v grajskem ambientu gradu Bogenšperk z Tacet Ensemble (SI) v sklopu Festivala Bogenšperk in prestižnega Festivala Seviqc.

Pod naslovom Pariška eleganca in sijaj bomo prisluhnili baročnim mojstrovinam, ki so nastale pod vplivom francoskega dvora Ludvika XIV. Program vključuje dela vrhunskih skladateljev Pierra Danicana Philidorja, Marina Maraisa in Georga Philippa Telemanna, ki jih bo za vas izvedel vrhunski slovenski baročni ansambel Tacet Ensemble.

Pridružite se nam na glasbenem potovanju v svet razkošja, prefinjenosti in umetniške virtuoznosti.

Vstopnice lahko kupite TUKAJ.

Lepo vabljeni!

 

OPIS DOGODKA:

ob 18.00 – predtakt (predstavitev izvajalcev)
ob 19.30 – koncert

Pariška eleganca in sijaj
Pod vplivom kralja Ludvika XIV., velikega podpornika umetnosti, se je francoska baročna instrumentalna glasba razvijala v znamenju veličine, sijaja in elegance. Na koncertnem sporedu sta suiti dveh francoskih skladateljev, ki sta bila mojstra in virtuoza na svojem glasbilu. Pierre Danican Philidor in Marin Marais sta sledila idealom francoskega baročnega sloga. Tudi Telemann se je preizkusil v vplivu francoskega stila – v uvodnem Prélude svojega Pariškega kvarteta. Pierre Danican Philidor je bil član cenjene francoske glasbene dinastije. Tako kot številni njegovi sorodniki je igral oboo in bil član več orkestrov na kraljevem dvoru. Marin Marais je že zgodaj zaslovel kot virtuoz na violi da gamba. Pri devetnajstih je nastopal v Pariški operi, pozneje pa je zablestel kot komorni glasbenik na dvoru Ludvika XIV. Pod Lullyjevim mentorstvom je začel komponirati ter leta 1692 izdal šest suit za dva melodijska instrumenta in basso continuo.

Parisian Elegance and Splendour
Under the influence of King Louis XIV, a great patron of the arts, French Baroque instrumental music developed in a spirit of grandeur, brilliance, and elegance. This concert programme features suites by two French composers who were both masters and virtuosos of their instruments. Pierre Danican Philidor and Marin Marais followed the ideals of the French Baroque style. Georg Philipp Telemann also experimented with the influence of the French style—in the introductory Prélude of his Paris Quartet.
Pierre Danican Philidor was a member of a renowned French musical dynasty. Like many of his relatives, he played the oboe and was a member of several royal court orchestras. Marin Marais gained fame early on as a virtuoso of the viola da gamba. At the age of nineteen, he performed at the Paris Opera and later rose to prominence as a chamber musician at the court of Louis XIV. Under the mentorship of Lully, he began composing and, in 1692, published six suites for two melodic instruments and basso continuo.